maandag 14 maart 2022

Epos

Er is zaad gelekt uit een kapot condoom,
na een feestje dat negen maanden duurde
begon ik aan mijn ochtendreis.

De eerste jaren brabbelde ik babytaal
toen ik kleuter was landde er voor het eerst
mensen op de maan.

Mijn engelbewaarder was een Schotse collie
en van mijn zusje leerde ik schaterlachen.
We bouwden hutten uit tarwe, mijn eerste fietsje
noemde ik Henkie naar mijn vader.

Op het schoolplein is mijn ziel volwassen geworden,
ik was een Godvrezende kabouter en kikkers opblazen
deed ik niet.

Ik was wat melancholiek en introvert.
De eenzaamheid kleefde altijd aan mijn lippen.

Het flessenmeisje was een titel die bij mij paste,
ik bestond uit horror en gaten

En nu ligt er een zenuwachtige vrouw
die oorlogen heeft gezien in een bed
naast een man die ik mijn liefste mag noemen.

Er is zaad gelekt uit een kapot condoom.
Aan elk welwillend werelddeel vertel ik mijn verhaal.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten