donderdag 9 mei 2019

Thesis.

Wat zal ik je te drinken geven
nu je ten dode bent opgeschreven schat
thee met een geheim of lentemede
honingkoffie, stemmenbier
of toch wijn zoet en overwegend stil

Wat zal ik je te eten voeren
nu het namen vergeten is begonnen
aardappelliefde, flensjes met een hart
mosterdgekte, morfinewaterkers
vers zal het zijn en onontgonnen
uit mijn vingers dan je laatste dis

Wat zal ik doen
nu jij hier bleek te sterven ligt
ik tover je witte zwanen en ballonnen
goudverfstrepen en een vriendelijk gezicht
kom maar slapen in mijn armen
dan doe ik met een knipoog de gordijnen dicht.

2 opmerkingen:

  1. Mooi gedicht! Goudverfstrepen en een vriendelijk gezicht (wat een regel) en lentemede (doet me als imker goed). Jako

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jaco

    blij dat je dit een mooi poem vindt,het was in een fractie van een uurtje geschreven en het gaat over de sterftijd van mijn vader wiens dood ik altijd nog moet verwerken.

    ben blij met je reatie, love and peace Karin.

    BeantwoordenVerwijderen